17 Eylül 2012 Pazartesi

Akşam Gazetesi Yazarı Elif Aktuğ ile Röportaj




GÜZELLİĞİN TEK SAHİBİ ALLAHTIR 

( Ankara Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi’nde İngiliz dili, İngiliz edebiyatı ve Amerikan kültürü üzerine eğitim gördü)

 -Sevgili Aylin, ben de Ankara doğumluyum ve Ankara’dan bu kadar güzel bir kız çıktığı memnunoldum doğrusu, nedir şu İzmirli kızlardan çektiğimiz. Şaka bir yana, kendinigüzel buluyor musun? Güzellik nedir sence? 

Elif hanım, çok teşekkür ederim. Evet, hemşeriyiz ve ben de hemşerimin çok güzel olmasınamemnun oldum, maşaAllah, gerçekten çok güzelsiniz. Güzellik konusunda öncelikleşunu ifade etmeliyim. Tüm güzellikler Allah’a aittir. Her güzelliğin SahibiAllah’tır. Biz bir güzelliği överken yalnızca Allah’ı överiz. Dolayısıylagüzellik de Allah’ın güzelliğini görmekle oluşur. Allah’ı seven, güzelliklerinSahibinin Allah olduğunu bilen bir insan mutlaka güzeldir. Kalbini Allah’avermiş olmanın huzuru vardır yüzünde. Üzerinde güzel bir cazibe oluşur.Dolayısıyla evet, Allah’ı çok sevdiğim için kendimi güzel buluyorum. Kalbinde Allah’asevgi ve iman taşıyıp da bir insanın çirkin olması mümkün değildir.


 -Tanınma hoşuna gidiyor mu, kendini ünlü biri gibihissediyor musun? 

Tanınmak hoşuma gidiyor, çünkü benim Kuran’a göre bir sorumluluğum var. İnsanlara Kuran’dakigüzel ahlakı anlatmakla sorumluyum. Bu aslında her Müslüman’ın sorumluluğudur.Şu anda bunu geniş çaplı olarak yapabiliyorum. İnsanlar beni gördüklerindecanlı yayınlarda anlattıklarımı veya yazdıklarımı hatırlıyorlar. Böylelikleonlara Allah’ı, Allah için güzel ahlaklı olmayı hatırlatabiliyorum. Onlara birMüslüman kadının bakımlı, kültürlü, eğitimli, neşeli, dışadönük ve modernolabileceğini hatırlatıyorum. Başı açık bir kadın da başı kapalı bir kadın da;benimle ve arkadaşlarımla rahatlıkla konuşabileceğini, her birine sevgi vesaygı ile yaklaşacağımızı biliyor. Başı açık bayanlar artık İslam’ayanaşmaktan, Kuran okumaktan korkmuyorlar. İslam’ın sevgi üzerine kuruluolduğunu, herkesi kucakladığını ve herkesin Allah’ı çok sevebileceğini, bukonuda bir kısıtlama olmadığını onlara anlatabiliyorum. Bizim dünyayaverdiğimiz önemli bir mesaj var: İslam’ın nefret, savaş ve öfke kavramlarındanuzak olduğunu; sevgiyi, barışı, her şeyin en güzelini insanlara sunduğunugöstermeye çalışıyoruz. Bu, İslam’a bizim getirdiğimiz bir yorum değildir. Bu,tam anlamıyla Kuran’da Rabbimiz’in bildirdiği İslam dinidir. İşte bu yüzdentanınmamız ve dünyaya İslam’ın gerçek yüzünü göstermemiz büyük önem taşıyor.

 -Televizyon programlarından sonra hayatın değişti mi?

 Televizyon programları elbette çok güzel bir fırsat verdi bana. Hem Türkiye’de hem dünyadamilyonlarca kişiye ulaşabildim. Yıllardır yaşadığım o güzel dini, insanlaratebliğ edebildim ve ediyorum da. Binlerce insanla tanıştım, hepsi çok değerliinsanlar. Çok fazla sayıda insana, hiç bilmedikleri gerçek İslam dininianlatabildim. Türkiye’de ve yurt dışında pek çok ateist İslam’a döndü. İslamkarşıtı kişiler, bizimle bağlantı kurup bizim anlattığımız İslam dininidinlemek istediler. Bu kişilerin büyük ölçüde fikri değişti. Elbette her şeyi Allahyapar. Ben, bunlara sadece bir vesile olmaktan dolayı gerçekten çok mutluyum.Televizyon programlarından önce hayatımı nasıl yaşıyorsam şu anda da aynışekilde yaşıyorum. Günlük hayatımda neleri konuşuyorsam, nelerden bahsediyorsamtelevizyon programlarında da aynı şeyleri anlatıyorum. Fakat elbette şu andaçok daha fazla dostum, kardeşim oldu. Bu da hayatımı daha da güzelleştirdi. -Politik yorumlar yaptığını söylemişsin, kendini yeterince donanımlı buluyor musun bukonuda? Evet. Hem Türkiye hem de yurt dışındaki politik gelişmeleri çok yakından takip ederim. Bukonudaki yorumcuları da takip ederim. Dünya çapında yorumcuların pek çoğu,tecrübeli ve iyi eğitim almış olmalarına rağmen, problemlerin asıl kaynağınıfark edemezler. Problemi teşhis edemeyince de tedavi mümkün olmaz. Bu nedenlesadece tartışır ve vakit kaybederler. Oysa dünya çapında iman zafiyeti diye birsorun var. İnsanlar Allah inancından uzaklaştırıldıkça hiç beklemediklerisorunlar karşılarına çıkıveriyor. Komünizm bütün dünyada tehlikeli varlığınıgüçlenerek sürdürüyor, ekonomik kriz dünyayı altüst etti, ülkelerde kardeşkardeşi katlediyor, en küçük olaylardan büyük kıvılcımlar çıkıyor. İnsanlarınbüyük bir kısmı, sahte ideolojilerin ve düşüncelerin etkisinde bırakıldıklarınıfark edemiyorlar. Büyük sorunlara küçük çözümler arıyorlar. Oysa Kuran’abakıldığında, Allah yanlısı düşünüldüğünde her sorunun çözümünü görmekkolaydır. Değerli Hocamız Sayın Adnan Oktar bize bu konuda önemli bir teşhisgücü kazandırdı. Kuran’ı anlamamıza ve Kuran’a göre teşhis ve çözümüretebilmemize vesile oldu. Dolayısıyla evet, politik konular üzerine gerçekçive çözüme yönelik yorumlar yapıyorum. Eğer insanlar dünyadaki sorunları çözmekistiyorlarsa, Kuran’a göre gerçek çözümleri gösteren ve bizleri de bu şekildeyetiştiren Sayın Adnan Oktar’ın fikirlerini mutlaka takip etmelidirler.

 -Biyoloji, fizik, kimya, biyofizik, genetik, mikrobiyoloji konuları neden bu kadar ilginiçekiyor?

 Bilim, Allah’ın varlığını gösterir. Bilim muazzam bir şeydir. Bir çiçeğin altın orana sahipyaprakları, bir hücrenin içinde paketlenmiş 2 metrelik DNA, bir anne timsahınyavrusuna gösterdiği şefkat, bir tek hücrelinin zorda kalınca kendisinikristalleştirerek bulutların arasına saklanması, atomların birleşerek bu renklidünyayı var etmesi, yeryüzündeki o hayranlık uyandırıcı görkemli düzen,bunların hepsi Allah’a olan aşkı artırır. Bunları bildikçe, kainatın hiçbirnoktasında tesadüfen bir olayın olamayacağını fark eder insan. Bunlarıbildikçe, her şeyin heyecan uyandırıcı hassas bir oran, dizayn, estetik vedonanımla yaratıldığını ve her an kontrol altında tutulması gerektiğini anlar.Bunu anladığında da; kendisini de, Madagaskar’da bir ağacın yaprağındaki birhücreyi de, Sahra çölünde bir kumun altına saklanan örümceği de, dünyadaki 7milyar insanın her birindeki 100 trilyon hücrenin her birinde meydana gelenolayları da bilen Yüce ve Büyük bir Yaratıcımız, Yüce Allah’ımızın varlığınıgörür. Yüce Allah’ın büyüklüğünü görür. İşte bilim bu yüzden önemlidir. AllahKuran’da “Allah’tan ancak alim olanlar ‘içleri titreyerek-korkar’.” şeklindebildiriyor. Yani Allah bilimi teşvik ediyor. Bütün bilim dallarındaki her birdetay işte bu yüzden heyecanlandırıyor beni. Allah ne kadar çeşitli, ne kadarmuazzam, ne kadar büyük bir sanatla yaratmış. Ve her an hepsini kontrolüaltında tutuyor. Bu, hayranlık uyandırıcı bir gerçektir.

 -Adnan Hoca ile nasıl tanıştın, yorumculuk işini kendisi mi teklif etti? 

Sayın Adnan Oktar ile kuzenim vasıtasıyla tanıştım. Hayatımda görüp tanıdığım en akıllı, endürüst, en kararlı, Allah’a ve İslam’a derinden kalpten bağlı ve en doğru sözlüinsandır. Kendisini tanıdığım anda o güçlü Allah korkusu ve bundan kaynaklanankararlılık ve akıl beni çok etkilemişti. Değerli hocamı her gün görüyorum ve oakıl, kararlılık ve Allah sevgisi gitgide artarak beni etkilemeye devam ediyor.Sayın Adnan Oktar’la tanıştığım gün hayatım değişti, hayatım güzelleşti,hayatım anlamını buldu. Hayatımda ilk defa Allah için yaşamanın güzelliğini veKuran’a uymanın getirdiği büyük nimeti, değerli hocamı tanıdıktan sonra farkedebildim. Yorumculuk konusunda ise şunu söyleyebilirim. Ben Sayın AdnanOktar’ı uzun zamandır tanıyorum. Benim bilgi birikimimi, olayları yorumlamayeteneğimi ve Kuran ile mantıklı düşündüğümü Hocamız elbette çok iyi biliyor.İşte bu yüzden A9 kanalı kurulduktan sonra kendisiyle istişare ederek birliktebu karara vardık. Arkadaşlarımla birlikte politik ve bilimsel tahlillerin veaçıklamaların yapıldığı, evrim teorisinin bilimsel delillerle çürütüldüğü, YüceAllah’ı öven güzel sohbetlerin yapıldığı programlarımızı Hocamız da çok teşviketti. Yaklaşık bir yıldır günlük canlı yayınlarımız hafta sonları da dahilolmak üzere kesintisiz olarak devam ediyor. Bunun yanında çeşitli eğitimprogramlarının da çekimlerini yapıyoruz. Elbette bir de İngilizce programlarvar. Ünlü konuklarla benzer konuların anlatıldığı İngilizce programlarımızla dayurt dışına ulaşabiliyoruz.

 -Ailenle aran nasıl, hakkınızda en çok konuşulan konulardan biri bu… Dedikodu gibi olacak amasizlerin ailelerinize görüşmediğiniz söyleniyor, sormadan edemedim…

 Benim çok şeker, dünyalar tatlısı bir annem var. Beni çok seviyor, Hocamızı çok seviyor ve bende onu çok fazla seviyorum. Benim dindar bir insan olmamla her zaman gururduyar, ben de onunla gurur duyarım. Aramızda şimdiye kadar hiçbir şekilde birsorun olmadı. Sık sık ziyaretine giderim, 2-3 günde bir ararım. Sohbet ederim,ihtiyaçları neyse ilgilenirim ve onun rahat etmesi için elimden geleni yaparım.Çok değerli bir ablam var. Onun da benim gibi işleri çok yoğun. Ama yine deonunla da sık sık görüşmeye çalışırım. Babamı 3 yıl önce kanser nedeniylekaybettim. Çok saygıdeğer, çok sevecen, müşfik, son derece akıllı ve değerlibir insandı. Beş buçuk yıl boyunca kanserle mücadele etti. Ve bu süre boyuncadeğerli hocamız Adnan Oktar babamın tüm tedavi aşamalarını birebir takip etti,gece gündüz demeden her şartta durumu hakkında bilgi aldı. Babamın durumu ileilgili yurtdışındaki doktorlardan yorum istetti. İstanbuldaki en iyi doktorlarHocamızın talebi üzerine babamın sağlık durumunu birebir takip ettiler. Bu zordönem boyunca Hocamız annemin de durumunu, ihtiyaçlarını ve sağlığını birebirtakip etmiştir. Onlara, en rahat edecekleri ortamın ve şartların sağlanmasıiçin özel tedbirler aldırttı. Babamla her görüşmemde onun moralini yüksektutacak, ona sürekli Allah’ı ve Allah tarafından bir imtihanla imtihan olduğunuhatırlatacak bilgiler ve açıklamalar gönderdi. Babamın yoğun bakımda bulunduğudönem içinde Hocamız, gece saatleri dahil neredeyse her saat başı, babamın sağlığıhakkında bilgi almış, her türlü ihtiyacını tespit ettirmiş ve buna göretedbirler aldırtmıştır. Sayın Adnan Oktar’ın aileye verdiği değer işteböylesine büyüktür. Bizler, aileye nasıl bir değer verilmesi gerektiğinideğerli hocamızdan öğrendik. Biliyorsunuzdur, bir insana iftira atmak için hepkamuoyunun en hassas noktaları esas alınır. Bunlardan bir tanesi de ailedir.Hocamıza karşı komplolar kurmak isteyen kesim, aile kavramını kullanarak bunuyapmaya kalkıştı. Ve dikkat ederseniz bunlar 3-4 aileyi geçmedi. Bu aileleriekranlarda ağlatarak, amaçlarına ulaşmaya çalıştılar. Fakat bu arada camiamıza300den fazla ailenin değerli hocamızı ve bizleri ne kadar çok sevdiklerinigündeme bile getirmediler. Çünkü amaçları farklıydı. Bizi gerçekten tanımak isteyenler300 ailenin açıklamalarına kulak vermelidirler. “Aileler Sn. Adnan Oktar içinne dediler” başlıklı internet sayfasından camiamıza mensup ailelerin SayınAdnan Oktar için ne dediklerini öğrenebilirler: http://www.harunyahya.org/list/type/75/ 

 -Bir programda kaç defa Maşallah ve inşallah diyorsunuz acaba? 

Evet, bizler inşaAllah, MaşaAllah kelimelerini sıklıkla kullanırız. Çünkü bu kelimeler çokgüzel anlamlar taşırlar. Aklımızın ruhumuzun Allah’la her an birlikte olduğununbir göstergesi, bir delilidirler. Hoşumuza giden bir şeye “ne güzelmiş” deyipgeçemeyiz biz. Onu Allah yaratır ve o güzellik Allah’a aittir. Bu nedenlegüzele güzel derken, onun aslında Allah’ın güzelliği olduğunu ifade etmemizgerekir. Bunu zikretmek güzeldir. Bir işe koyulacağımız vakit, onu Allah’ınyaptıracağını, Allah’ın sonuçlandıracağını biliriz. Dolayısıyla yapacağımız birişten bahsederken mutlaka onun “Allah’ın izniyle” olacağını belirtmemizgerekir. Bu Kuran’da uyulması gereken bir hükümdür. Dolayısıyla bir ibadetolarak yapılması gerekir.

 -Videolarınızın gördüğü ilgi hoşuna gidiyor mu, Hoca’nın iltifatlarından hiç sıkıldığın oldumu?

 Evet, elbette bu ilgi güzel. Çünkü daha önce belirttiğim gibi, bütün bunlar bir kısıminsanların, İslam’a yönelik yanlış bakış açılarının değişmesine neden oldu. Bunedenle insanların videolara ilgi duyması bizi merak etmelerine sebep oluyor.Bizi merak edince anlattıklarımızı, özellikle de hocamız Sayın Adnan Oktarınanlattıklarını dinliyorlar. Bu önemli açıklamaları dinlediklerinde de İslam’akarşı önyargılı bakış açıları mutlaka değişiyor. Dolayısıyla ilgi olması, merakuyandırması elbette güzel bir şey. Hocamızın iltifatları çok güzel, çok seçkin ve özeldir. Hocamız gibi değerli ve akıllıbir insandan bu iltifatları duymak da dünyanın en güzel ve zevkli nimetlerindenbiridir. Ama şunu belirtmem gerekir: Hocamız bir iltifat yaparken, onu Allah’ıöverek yapar. Çünkü güzelliğin tek Sahibinin Allah olduğunu bilir. Biz deiltifatları alırken Allah’ı överek alırız. Bu yüzden mutlaka MaşaAllah deriz.Çünkü o övgü Allah’a yapılmaktadır. Allah’ın öven güzel bir söz her zamangüzeldir zaten. 

 -Yurtdışı toplantılarına da katılıyorsun sanırım, bize, Türk ve Müslüman kadınlarabakışları nasıl?

 Evet, A9 kanalında düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz Building Bridges adında ingilizceyayınımız var. Amerika’da bir network olan WTPN ile birliktegerçekleştiriyoruz. Her hafta 2 veya 3 defa gerçekleştirdiğimiz bu programlardadünyaca ünlü çeşitli kişileri konuk ediyor ve karşılıklı yorumlardabulunuyoruz. Bunun dışında yurt dışında çeşitli tv ve radyo programlarınakatılıyoruz. Elbette dünya çapında genel olarak Müslümanlara yönelik bakış açısında bazı bozukluklar var.Bu insanlar, yıllarca fanatiklerin yobazların etkisinde kaldılar. Gerçekİslam’ı tanımadılar. Büyük bir kısmı, İslam’ın demokrasiyi, barış ve sevgiyi,kardeşliği, birlik ve beraberliği, kadına en fazla değer veren din olduğunubilmiyorlar. Bu konuda bilgiye ve eğitime gerçekten çok muhtaçlar. Elbetteonları suçlayamayız, çünkü yıllarca İslam adı altında onlara çok farklı birgörüntü gösterildi. Fanatik ve yobazların yaşadığı sahte dini İslamzannettiler. Söz konusu fanatiklerin Kuran’daki İslamı değil, kendi kafalarındavar ettikleri batıl bir dini yaşadığını bilmiyorlar. Dolayısıyla Kuran’dakadına verilen üstün değerin de farkında değiller. Kuran’da kadın, erkekten deüstün tutulmuştur. Rabbimiz Kuran’da kadının, güçlü, akıllı, aynı zamanda dabir çiçek gibi değerli olduğunu belirtir. Elbette yurt dışı görüşmelerimiz veprogramlarımız bu konudaki yanlış anlayışı büyük ölçüde değiştirdi. Türkler ve Türkiye ise, adeta bir kurtarıcı gibi onlar için. Özellikle Ortadoğu’dadinmeyen karışıklıkların ancak Türkiye vesilesiyle çözüleceğine inanıyorlar.Elbette bu da bizim, bütün dünya ülkelerini içine alacak ve sevgi ve kardeşliküzerine kurulacak Türk İslam Birliği ülkümüz için çok önemli bir adım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder